Convidamos aos centros educativos que o desexen a acudir á Conferencia
Asteroides e meteoritos: o evento de Traspena
impartida por D. Manuel Andrade Baliño Profesor de Astronomía e Astrofísica no Campus de Lugo, da USC
Data: día 5 de decembro de 2024, ás 12 horas.
Lugar: Salón de Actos da Deputación Provincial de Lugo.
Inscrición: como o aforo está limitado a 160 persoas, para participar debes inscribir un grupo clase no formulario que se engade ao final. Pecharemos a inscrición cando se cubran as prazas.
Co patrocinio da Vicepresidencia Primeira da Deputación Provincial de Lugo e co motivo do Día da Ciencia en Galego 2024
Vaise falar dos asteroides e do potencial risco de impacto contra a Terra de algumas famílias. Em particular, explicaria-lhes o evento de Traspena, produzido por um pequeno asteroide que deu lugar ao meteorito do mesmo nome e que aconteceu mui perto da cidade:
Resumo:
Ademais de planetas como a Terra, no sistema solar existem milhares de objetos mais pequenos, denominados asteroides, que também giram em redor do Sol e alguns dos quais têm órbitas que se aproximam perigosamente à do nosso planeta. Conhecemos as caraterísticas e as órbitas dos mais grandes e massivos, mas ainda estamos mui longe de ter um censo completo de aqueles corpos que, com tamanhos de dezenas ou centos de metros, podem supor um potencial e grave risco de impacto para o nosso planeta.
O 18 de janeiro de 2021 um destes objetos, um pequeno asteroide de quase 3 toneladas, chocou contra a atmosfera terrestre a velocidade hipersónica mui perto da cidade de Lugo. A energia liberada ao atravessar a atmosfera produziu uma enorme bola de fogo, que gravaram as câmaras de deteção de bólidos da USC, e um estrondo audível a dezenas de quilómetros de distância que acabou sendo detetado por várias estações sismográficas. O estudo científico deste evento astronómico, realizado fundamentalmente no Campus Terra da USC, permitiu calcular de maneira precisa a trajetória completa deste objeto. Assim, foi possível recuperar o meteorito ao que deu lugar, chamado meteorito de Traspena, o primeiro do que temos constância na Galiza (e que já se pode contemplar no Museu de História Natural da USC), e mesmo determinar a sua órbita arredor do Sol antes do impacto.
O Cartel Xigante de Historia da Astronomía estará colocado no IES Anxel Fole ata o día 22 de novembro. Podedes ver se vos interesa visitando ese centro. Despois pode solicitarse por unha semana polos centros de Lugo que se inscriban nesta entrada.
IES Ánxel Fole-ata 22 de novembro
CPR A Inmaculada- Maristas- ata o 29 de novembro
Colexio Divina Pastora Salesianos Lugo-ata o 5 de decembro
IES Nosa Señora dos Ollos Grandes Xaneiro